Батьківські збори по темі: «Профорієнтаційна робота, як
елемент соціальної адаптації підлітка»
Задачі
допомогти батькам
знайти шляхи взаємодії з дітьми в питаннях первинного професійного
самовизначення;
дати батькам
інформацію про можливі труднощі у виборі професії для своєї дитини та шляхи їх
подолання;
ознайомити батьків зі
світом професій;
забезпечити батьків
необхідним обсягом профорієнтаційних знань та навичок;
розвивати уміння
розуміти потреби власної дитини ;
формувати толерантне
ставлення до представників різних професій.
Хід зборів
Знайомство батьків
відбувається з елементами тренінга (Ім’я, чиї ми батьки, яка в мене дитина, які
сімейні традиції існують в моїй родині.) Питання: «Що відчували під час
обговорення?»
Вступне слово вчителя.
Анкета для дітей і батьків „Ким я бачу себе, (свою дитину)"
(проводиться з дітьми
напередодні зборів, з батьками під час зборів)
Результати
порівнюються, робляться висновки про взаємозв’язок батьків і дітей.
1. Ким ви хочете
бачити себе (свою дитину)?
- На наступний рік після закінчення школи;
- через 5-7 років;
- через 20 років.
2. Яку професію
вибрав ти (ваша дитина)? Чому саме її?
3. Назвіть своє
улюблене заняття, захоплення (вашої дитини).
4. Що у собі (своєму
сині (дочці) ви відносите до достоїнств?
5. Що у собі (своєму
сині (дочці) ви відносите до недоліків?
6. Якщо ти (ваша
дитина) вже вибрала професію, що найбільше вплинуло на твій (її) вибір:
- порада батьків (ваша порада);
- рекомендації вчителя;
- лікаря;
- думка друзів;
- заняття в гуртках;
- вирішила сама.
7. Чим тобі
допомагають твої батьки (ви допомагаєте синові (дочці) у виборі професії:
- допомагаю(ть) в навчанні;
- розповідаю(ть) про свою професію;
- заохочую(ть) заняття в гуртках;
- навчаю(ть) елементам своєї професії;
- ніяк не допомагаю (ть);
- намагаюсь(ться) не заважати;
- не знаю(ть), чим допомогти.
8. Як батьки
ставляться (ви ставитесь до виконання сином (дочкою) твоїх (своїх) навчальних і
трудових обов'язків:
- не проявляю(ть) вимогливості;
- не звертаю(ть) уваги;
- контролюю(ть);
- проявляю(ть) вимогливість, надаю(ть) необхідну допомогу.
9. Чи задоволені
батьки твоїми успіхами в навчанні (вашої дитини):
- у цілому задоволений;
- їм однаково (мені однаково), як вона вчиться;
- думають, що могла би вчитися краще;
- повністю задоволений.
2. Показ
презентації «Профорієнтаційна робота серед батьків учнів 10 класів»
3. Показ
презентацій учнів по темі « Моя майбутня
професія». Питання які висвітлюють діти в своїх презентаціях;
А) Чому саме цю
професію я хочу обрати для себе.
Б) В яких Вузах я
можу здобути цю професію і де саме бажаю навчатися.
В) Як я зможу себе реалізувати
в цій професії.
4. Пам'ятка для батьків щодо вибору професії дитини (роздається
присутнім батькам)
1. Надайте своїй
дитині право вибору майбутньої професії
2. Обговорюйте разом
з нею можливі «за» та «проти» вибраної нею професії
3. Розглядайте вибір
майбутньої професії не тільки з позиції матеріальної вигоди, але і з позиції
морального задоволення.
4. Ураховуйте під час
вибору майбутньої професії особистісні якості своєї дитини, які необхідні їй у
цій спеціальності.
5. Якщо виникають
розбіжності щодо вибору професії, скористайтеся можливістю порадитися з
фахівцями-консультантами.
6. Не тисніть на
дитину під час вибору професії, це може викликані стійкі конфлікти.
7. Підтримуйте
дитину, якщо в неї є терпіння та бажання, щоб її мрія здійснилася.
8. Якщо Ваша дитина
помилилася у виборі, не дорікайте їй за це. Помилку можна виправити.
9. Якщо Ваша дитина
рано захопилася якоюсь професією, дайте їй можливість підтримувати цей інтерес
з допомогою літератури, занять у гуртках
10. Пам'ятайте: діти
переймають традиції ставлення до професії своїх батьків!
Вступне слово
вчителя.
Природа создала человека, который отличен от других
живых существ нашей планеты тем, что человеку дан разум.
Вспомните знаменитую притчу о трех слепых старцах,
которые ни разу не видели слона, но считали себя мудрецами. Их подвели к
животному, и каждому дали осмотреть только одну его часть: одному дали в руки
хвост слона, другой осматривал хобот, а третий обнял огромную ногу. После того
как они «познакомились» со слоном, им задали один и тот же вопрос: «Что такое
слон?» Первый сказал, что слон -это веревка, твердая и лохматая, второй
утверждал, что слон-это большая сильная змея, а третий мудрец объявил, что
слон-это большая и толстая колонна.
Можно ли назвать этих мудрецов глупцами? Никогда! Так
вот и люди, изучая мир, используют несовершенные приборы, которыми исследуют
различные части единого и неделимого целого. Его нельзя рассмотреть одной парой
глаз, ощупать одной парой рук. Природа более совершенна и сложна, чем мы можем
себе представить. В каждого человека Природа заложила небольшой кусочек
истинных знаний о себе. Задача каждого человека- раскрыть свои истинные знания миру,
так как, кроме него, это не сможет сделать ни один человек.
Разум –это те истинные знания. Которые человек несет в
себе. Знания, которые мы получаем в школе, техникумах и институтах,- это методы
исследования мира и способ раскрытия своих истинных знаний о природе.
Они уже заложены в мозг. «Ключ» имеется-это знания,
которые выдали миру другие люди, а «дверь» находится в вашем мозгу.
При таком подходе к разуму меняются все цели задачи учебных
заведений.
Основная цель школы- дать детям необходимые методы и
способы изучения наук, помочь детям определить интересующее их направление
науки, искусства или другой отрасли человеческих знаний. Главная
задача-раскрыть скрытые в мозгу каждого ребенка уникальные знания о мире. Для
осуществления этой задачи учитель должен верить в их уникальность, стремиться
раскрыть свой потенциал, чтобы на собственном примере показать детям
возможности каждого человека.
Презентація: Всі професії важливі
Відео: Вибір професії
Презентація: Всі професії важливі
Відео: Вибір професії
Немає коментарів:
Дописати коментар