Батьківські збори по темі: «Профорієнтаційна робота, як елемент соціальної адаптації підлітка»


Батьківські збори по темі: «Профорієнтаційна робота, як елемент соціальної адаптації підлітка»

Мета: розширювати інформованість батьків про професії і професійні вимоги;  збагачувати уявлення  про світ професій та їхні особливості; формувати осмислений підхід до вибору професії своєї дитини.
Задачі
допомогти батькам знайти шляхи взаємодії з дітьми в питаннях первинного професійного самовизначення;
дати батькам інформацію про можливі труднощі у виборі професії для своєї дитини та шляхи їх подолання;
ознайомити батьків зі світом професій;
забезпечити батьків необхідним обсягом профорієнтаційних знань та навичок;
розвивати уміння розуміти потреби власної дитини ;
формувати толерантне ставлення до представників різних професій.

Хід зборів
Знайомство батьків відбувається з елементами тренінга (Ім’я, чиї ми батьки, яка в мене дитина, які сімейні традиції існують в моїй родині.) Питання: «Що відчували під час обговорення?»
Вступне слово вчителя.
Анкета для дітей і батьків „Ким я бачу себе, (свою дитину)"
(проводиться з дітьми напередодні зборів, з батьками під час зборів)
Результати порівнюються, робляться висновки про взаємозв’язок батьків і дітей.
1. Ким ви хочете бачити  себе (свою дитину)?
  • На наступний рік після закінчення школи;
  • через 5-7 років;
  • через 20 років.
2. Яку професію вибрав ти (ваша дитина)? Чому саме її?
3. Назвіть своє улюблене заняття, захоплення (вашої дитини).
4. Що у собі (своєму сині (дочці) ви відносите до достоїнств?
5. Що у собі (своєму сині (дочці) ви відносите до недоліків?
6. Якщо ти (ваша дитина) вже вибрала професію, що найбільше вплинуло на твій (її) вибір:
  • порада батьків (ваша порада);
  • рекомендації вчителя;
  • лікаря;
  • думка друзів;
  • заняття в гуртках;
  • вирішила сама.
7. Чим тобі допомагають твої батьки (ви допомагаєте синові (дочці) у виборі професії:
  • допомагаю(ть) в навчанні;
  • розповідаю(ть) про свою професію;
  • заохочую(ть) заняття в гуртках;
  • навчаю(ть) елементам своєї професії;
  • ніяк не допомагаю (ть);
  • намагаюсь(ться) не заважати;
  • не знаю(ть), чим допомогти.
8. Як батьки ставляться (ви ставитесь до виконання сином (дочкою) твоїх (своїх) навчальних і трудових обов'язків:
  • не проявляю(ть) вимогливості;
  • не звертаю(ть) уваги;
  • контролюю(ть);
  • проявляю(ть) вимогливість, надаю(ть) необхідну допомогу.
9. Чи задоволені батьки  твоїми успіхами в навчанні (вашої дитини):
  • у цілому задоволений;
  • їм однаково (мені однаково), як вона вчиться;
  • думають, що могла би вчитися краще;
  • повністю задоволений.

2.  Показ презентації «Профорієнтаційна робота серед батьків учнів 10 класів»
3.  Показ презентацій учнів по темі  « Моя майбутня професія». Питання які висвітлюють діти в своїх презентаціях;
А) Чому саме цю професію я хочу обрати для себе.
Б) В яких Вузах я можу здобути цю професію і де саме бажаю навчатися.
В) Як я зможу себе реалізувати в цій професії.
 4.   Пам'ятка для батьків щодо вибору професії дитини (роздається присутнім батькам)

1. Надайте своїй дитині право вибору майбутньої професії
2. Обговорюйте разом з нею можливі «за» та «проти» вибраної нею професії
3. Розглядайте вибір майбутньої професії не тільки з позиції матеріальної вигоди, але і з позиції морального задоволення.
4. Ураховуйте під час вибору майбутньої професії особистісні якості своєї дитини, які необхідні їй у цій спеціальності.
5. Якщо виникають розбіжності щодо вибору професії, скористайтеся можливістю порадитися з фахівцями-консультантами.
6. Не тисніть на дитину під час вибору професії, це може викликані стійкі конфлікти.
7. Підтримуйте дитину, якщо в неї є терпіння та бажання, щоб її мрія здійснилася.
8. Якщо Ваша дитина помилилася у виборі, не дорікайте їй за це. Помилку можна виправити.
9. Якщо Ваша дитина рано захопилася якоюсь професією, дайте їй мож­ливість підтримувати цей інтерес з допомогою літератури, занять у гуртках
10. Пам'ятайте: діти переймають традиції ставлення до професії своїх батьків!



Вступне слово вчителя.
Природа создала человека, который отличен от других живых существ нашей планеты тем, что человеку дан разум.
Вспомните знаменитую притчу о трех слепых старцах, которые ни разу не видели слона, но считали себя мудрецами. Их подвели к животному, и каждому дали осмотреть только одну его часть: одному дали в руки хвост слона, другой осматривал хобот, а третий обнял огромную ногу. После того как они «познакомились» со слоном, им задали один и тот же вопрос: «Что такое слон?» Первый сказал, что слон -это веревка, твердая и лохматая, второй утверждал, что слон-это большая сильная змея, а третий мудрец объявил, что слон-это большая и толстая колонна.
Можно ли назвать этих мудрецов глупцами? Никогда! Так вот и люди, изучая мир, используют несовершенные приборы, которыми исследуют различные части единого и неделимого целого. Его нельзя рассмотреть одной парой глаз, ощупать одной парой рук. Природа более совершенна и сложна, чем мы можем себе представить. В каждого человека Природа заложила небольшой кусочек истинных знаний о себе. Задача каждого человека- раскрыть свои истинные знания миру, так как, кроме него, это не сможет сделать ни один человек.
Разум –это те истинные знания. Которые человек несет в себе. Знания, которые мы получаем в школе, техникумах и институтах,- это методы исследования мира и способ раскрытия своих истинных знаний о природе.
Они уже заложены в мозг. «Ключ» имеется-это знания, которые выдали миру другие люди, а «дверь» находится в вашем мозгу.
При таком подходе к разуму меняются все цели задачи учебных заведений.
Основная цель школы- дать детям необходимые методы и способы изучения наук, помочь детям определить интересующее их направление науки, искусства или другой отрасли человеческих знаний. Главная задача-раскрыть скрытые в мозгу каждого ребенка уникальные знания о мире. Для осуществления этой задачи учитель должен верить в их уникальность, стремиться раскрыть свой потенциал, чтобы на собственном примере показать детям возможности каждого человека.


Презентація: Всі професії важливі
Відео: Вибір професії

Немає коментарів:

Дописати коментар