Додаток
Навчальний процес
починається з проектування його цілей і завдань. Цілі і завдання визначають усі
наступні компоненти процесу – засоби навчання, форми і методи. Більшу частину
свого часу дитина проводить у школі – на уроці. Урок не лише основна форма
навчання, але й сфера, в якій відбувається шкільне виховання.
При укладанні
конспекту учитель обов'язково має визначити мету уроку вона триєдина:
Освітня,
розвивальна, виховна.
Освітня – забезпечує засвоєння учнями знань відповідно
до теми уроку.
Розвивальна – розвивати певні якості мисленням,
логічні та розумові вміння.
Щоб сформулювати
виховну мету, варто скористатися національною програмою виховання дітей та
учнівської молоді в Україні
• Формувати ціннісне ставлення особистості
до суспільства і держави.
• Формувати ціннісне ставлення до людей
• Формувати ціннісне ставлення до природи,
праці, мистецтва, до себе до історичних і духовних надбань рідного краю.
Розглянемо
прийоми, які використовуються на уроках математики для реалізації виховної
мети.
1.
Можна
почати урок з епіграфу і його обговорення. Розмірковуючи над епіграфом, діти
самі ставлять мету уроку або аналізують те, що вже знають, або знайомляться з
історією математики, або отримують певні виховні настави від людей, які досягли
успіху у житті. Вивчаючи біографію великих людей дитина вчиться досягати успіху
у житті.
2.
До
другого прийому можна запропонувати учням творчі «Домашнє задоволення» -
створити рекламу якогось поняття або теореми. Діти вчяться формувати влучні
вислови, оформляти роботу працювати з додатковою літературою
4. Так я к переваги надаються
компетентнісним відходом, то будь – яку начальну діяльність варто переплітати с
реальністю. Засвоєння геометричних властивостей через пізнання реального
простору підводе учнів до висновку: геометричні фігури – це моделі за якими
вивчають властивості реального простору. Для формування таких умінь учням
пропонуються такі вправи.
·
Що
спільного між променем – геометричної фігури і променем від ліхтаря.
·
Назвати
частини будинку, які нагадують геометричні фігури.
·
Як
розміщено залізничні рейки, телеграфні проводи.
5. Одноманітне
розв’язування прикладів стомлює дітей, а розв’язання тих самих прикладів у
процесі ігри «Хто швидше» стає для дітей захоплюючим, в кожному викликає
бажання перемогти. Можно підібрати приклади так, щоб у відповідях одержати
результат який містить вислів, дату, назву.
Немає коментарів:
Дописати коментар