Реалізація виховної мети на уроках математики























Додаток
Навчальний процес починається з проектування його цілей і завдань. Цілі і завдання визначають усі наступні компоненти процесу – засоби навчання, форми і методи. Більшу частину свого часу дитина проводить у школі – на уроці. Урок не лише основна форма навчання, але й сфера, в якій відбувається шкільне виховання.
При укладанні конспекту учитель обов'язково має визначити мету уроку вона триєдина:
Освітня, розвивальна, виховна.
Освітня – забезпечує засвоєння учнями знань відповідно до теми уроку.
Розвивальна – розвивати певні якості мисленням, логічні та розумові вміння.
Щоб сформулювати виховну мету, варто скористатися національною програмою виховання дітей та учнівської молоді в Україні
       Формувати ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.
        Формувати ціннісне ставлення до людей
       Формувати ціннісне ставлення до природи, праці, мистецтва, до себе до історичних і духовних надбань рідного краю.
Розглянемо прийоми, які використовуються на уроках математики для реалізації виховної мети.
1.       Можна почати урок з епіграфу і його обговорення. Розмірковуючи над епіграфом, діти самі ставлять мету уроку або аналізують те, що вже знають, або знайомляться з історією математики, або отримують певні виховні настави від людей, які досягли успіху у житті. Вивчаючи біографію великих людей дитина вчиться досягати успіху у житті.
2.       До другого прийому можна запропонувати учням творчі «Домашнє задоволення» - створити рекламу якогось поняття або теореми. Діти вчяться формувати влучні вислови, оформляти роботу працювати з додатковою літературою

4.  Так я к переваги надаються компетентнісним відходом, то будь – яку начальну діяльність варто переплітати с реальністю. Засвоєння геометричних властивостей через пізнання реального простору підводе учнів до висновку: геометричні фігури – це моделі за якими вивчають властивості реального простору. Для формування таких умінь учням пропонуються такі вправи.
·         Що спільного між променем – геометричної фігури і променем від ліхтаря.
·         Назвати частини будинку, які нагадують геометричні фігури.
·         Як розміщено залізничні рейки, телеграфні проводи.

5. Одноманітне розв’язування прикладів стомлює дітей, а розв’язання тих самих прикладів у процесі ігри «Хто швидше» стає для дітей захоплюючим, в кожному викликає бажання перемогти. Можно підібрати приклади так, щоб у відповідях одержати результат який містить вислів, дату, назву.

Немає коментарів:

Дописати коментар